Sagas tårta



Idag var vi på besök hos Jens, Madde & lilla söta Saga. Hon var såå bedårande sööööt! Verkligen lik sin far! Mer om det i min andra blogg ;).
Jag gjorde en tårta som jag bjöd på. Den var kul och göra, inte lika svårt som förra gången då jag gjorde mina första bakelser.

Jag hade hemgjord chokladganache (eller tryffelkräm) med apelsin- & citronchoklad och i mittersta hade jag hemgjord Lemon curd  och längst upp smorde  jag på smörkräm med smak av vitchoklad, som blev kvar från cupcakes förra veckan. Blev rätt god!
Kommer att göra den flera gånger, men med mindre procenthalt på chokladen, för den stelnade rätt mycket, rekommenderar att ta 55% kakaohalt, den stelnar inte lika mycket. Lemon curden gjorde jag själv, trodde den var svår att göra men icke! Lite lös är den kanske, men smakade ändå gott! Passar även att äta på varma scones, måste testa någon dag! :)

Smaklig måltid


Kommentarer
Postat av: Felicia

Fin tårta till en alldeles bedårande brorsdotter! Bebisar är så gosiga, man blir ju liiiite sugen ibland på fler ;)



Änvände du marsipan till locket?

2011-09-28 @ 00:02:53
URL: http://bakandemorsa.blogg.se/
Postat av: Sassäh

Hallojs! :)) det var verkligen en tårta som såg god ut ^^ lust att följa varandra via bloglovin? (a) jag lägger till dig nu och gillar detta inlägg på bloglovin också ^^ kram

2011-09-28 @ 07:58:58
URL: http://nojjz.blogg.se/
Postat av: Linda

Vilken supersöt tårta:). Jag har aldrig tålamod med såna tårtor, att det blir bara enkla gräddtårtor!

2011-09-28 @ 11:46:30
URL: http://nakit.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0