Polkabräck

 
 
Ett riktigt bra tag sedan jag skrev härinne. Får se om jag minns hur man gör! ;)
 
Idag gjorde jag ett nytt julgodis som jag inte tror finns med i bloggen. Detta godis är jättegott och jätteenkelt att göra! :)
 
POLKABRÄCK
 
200 g choklad
200 g vitchoklad
2 dl polkagrisar - som hackas i grova bitar, man kan även mixa dem i mindre bitar som jag gjorde.
 
1. Smält chokladen i vattenbad.
2. Klä under tiden en form 30 x 20 med ugnsfolie och bred ut den
smälta chokladen i formen. Låt stelna helt.
3. Smält sedan den vita chokladen i vattenbad.

4. Krossa polkagrisarna.

5. Bred den vita chokladen över den stelnade chokladen och strö de
krossade polkagrisarna över.

6. Låt stelna innan du bryter den i bitar.
 
Recept
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0