Kanelstekt ananas med mandelgrädde

Vi hade 2 färska ananas hemma och jag ville göra någon god efterrätt av dem, och hittade ett som såg ut vara god och det stämde! Jag tog lite glass istället för grädde. Det smakade lika gott. Enkelt och gott. Nu är vi mätta och nöjda efter kalkonrester från igår och nu efterrätten. Nu får det nog räcka med all sötsaker, har fått nog av dem nu. :) Ska bli skönt att återgå till den normala kosten eller vad man nu ska kalla det för :). De andra ananasbitarna frös jag in till framtida efterrätter eller till någon lyx frukost eller mellis.


KANELSTEKT ANANAS MED MANDELGRÄDDE
För 4 port

½ färsk ananas
2 msk smör
1 msk kanel
2 msk honung
Saften av 1 lime
2 dl Arla vispgrädde
100 g rostad mandel

Skala ananasen och skär bort mittstocken.
Skiva ananasen och stek skivorna i smör och kanel i en stekpanna tills de fått färg.
Ringla över honung och limesaft.
Fortsätt steka tills honungen karamelliserat och limesaften kokat in.
Vispa grädden.
Hacka mandeln och vänd ner i grädden.
Servera ananasen varm med mandelgrädden.

Recept


Kommentarer
Postat av: Lisa

Åhh, vad gott det där låter! Vi brukar grilla ananas på sommaren, hälla lite farinsocker över och servera med glass, supergott! Kan tänka mig att det här är minst lika gott :))

2012-01-05 @ 23:40:24
URL: http://muzicmecupcake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0