Jordgubbskräm

Barnen var sugna på jordgubbskräm och jag hade frysta jordgubbar så jag testade att göra eget kräm. Det får mig att tänka på mammas goda kräm som hon brukade koka när jag var yngre. Tur så gillade barnen den. :)


JORDGUBBSKRÄM

500 g frysta jordgubbar 
4 dl vatten
4 msk socker (gärna hemmagjort vaniljsocker)
ca 0,5 tsk äkta vaniljpulver
2 msk potatismjöl
 
Koka upp bären tillsammans med vattnet. Sänk värmen och rör i sockret och vaniljpulvret medan blandningen sjuder.
Blanda potatismjölet med en sked vatten separat och rör. Rör och låt blandningen koka upp lite snabbt tills den tjocknar. Servera med kall mjölk.
 


Kommentarer
Postat av: Majja

Mumsigt värre. ;-)



Kommer ni på lördag ? Frälsnings armen fika kl 15??

2012-01-05 @ 14:36:18
URL: http://litenmajja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0