Ellas 1 års tårtor

Idag var vi på söööta Ellas allra första kalas. Jag fick beställning på 2 tårtor och det gick bra. Men det var ganska svårt och göra blommor, får öva lite mer på det. Men annars så är jag nöjd, hoppas K. var nöjd med dem. Måste köpa fler sockerpasta i olika färger, de som jag hade hemma hade torkat och blivit stenhårda trots de förvarats i plastpåsar. Men tur så gick några att använda :). Någon som vet hur man ska hålla dem mjuka länge??

Hade blåbärsmousse och vitchokladmousse som fyllning och sedan smörkräm med rosenvatten som fyllning runtom tårtan innan sockerpastan lades på. Runt om den hade jag grönt marsipanpasta med päronsmak.

Ska göra en till tårta, tills nästa helg då Nicklas fyller år. Får se hur den kommer se ut, har inte bestämt mig ännu men skulle vilja testa något nytt, kanske med olika figurer, får se vad Nicklas vill/tänkt sej. :)

Tack söööta Ella med familj för att vi fick komma och fira dej, du var såå gosigt söt! ♥

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilka fina tårtor du har gjort, och goda såg dom ut att vara också! :)

2012-01-29 @ 22:47:29
URL: http://annalds.blogg.se/
Postat av: christina

Ja, förutom lägga dem i påse så lägg dem i kylen för de brukade vi göra på bageriet..

2012-01-31 @ 03:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0