Ny matblogg!

Välkommen till min nya matblogg! :)

Nu har jag skapat en ny matblogg, under samma bloggadress som jag har nu. Hade egentligen tänkt ha 43 med i adressen men det gick inte att ha siffror med :( men på sidan ser ni att den heter Skafferi43, ni undrar varför jag valde detta, jo det är för att alla mina ingredienser och varor finns i ett skafferi och så bor vi i hus nr 43, och då var namnet skapat! :) Hoppas inte det blir för krångligt för er, men jag ville bestämt ha med 43 också, så det får bli så här.. Hoppas inte jag ångrar mig sen, för det har tagit tid att ladda dit bilder och så. Än är jag inte klar, har från 2009-2010 kvar att överföra. De kommer tids nog med i matbloggen, hoppas jag :D.

Kommer att ha kvar min ursprungliga blogg för att skriva om annat som sker. Får se vilken som uppdateras oftast, det vore bra om ni addar mig på bloglovin, inte ofta jag påminner i min blogg.

Vill bara tala om för er att de flesta mat & gottigheter som jag lägger upp därinne är hämtade från andra, tyvärr så är jag inte tillräckligt duktig eller modig nog för att fantisera hej vilt fram ett nytt recept. Det är jag lite feg för samt så vill jag inte behöva äventyra familjens ekonomi genom att kasta de misslyckade försök som jag gjort och göra nytt. Jag älskar att testa andras recept, så det gör mig inget att jag inte kommit på det själv. Kanske en dag framöver ;).
 Men några recept har jag kanske ändrat lite på samt kombinerat med annat recept, det ser ni genom att jag skrivit Fias innan eller så ser ni det under en parents eller pil.

Ska även försöka ha fram länkadressen där jag hittade receptet eller så kommer de från kokböcker och då orkar kanske inte jag skriva upp hela recept. 

Dyker det inte upp recept, så låt det vara eller så kanske dyker det upp vid annat tillfälle. Samt så vill jag kanske ha receptet hemligt, för att kunna göra det igen.

Jag hoppas på kunna utvecklas i detta här område, har alltid gillat att stå i köket och har sparat en massa recept och älskar att köpa kokböcker och försöker testa några av dem som jag får hem.

Jag skulle uppskatta om ni skriver i gästboken, att ni har lånat/testat någon av recept, så jag vet om det, inget nödvändigt men skulle gilla det ;).

Headern på matbloggen är rätt tråkig just nu, så om det finns någon snäll själ, som skulle kunna/orkar hjälpa mig med det så skulle det glädja mig. :) Självklart får ni bidrag för det.

På återseende.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

ÅÅ ska adda här på bloqlovin ;).

Kram

2011-09-27 @ 11:42:28
URL: http://lillapia.blogg.se/
Postat av: callo

spännande

2011-09-27 @ 14:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0