Mikroknäck




Mikroknäck ca 35 st

Blanda 0,5 dl vispgrädde, 1 dl strösocker, 1 dl ljus sirap och 1 msk flytande smör i en mikrovågsugnssäker skål.

Värm på full effekt i 3 minuter och ta ut och rör i lite. Ställ in i mikron igen på full effekt i 5 minuter. Gör kulprov för att se om den är klar, häll slutligen i knäckformar som tidigare lagts ut på en bricka. Jag testade att smaksätta den med 2-3 droppar pepparmynta och det smakade gott! Hade inga nötter i för att Nicklas gillade inte det och jag har några vänner som är nötallergiker.

Jag vet inte om det är något fel på vårt mikro, för jag behövde inte ha smeten i mikron i 5 minuter, det brändes så att jag fick göra om igen på nytt. Jag fick avbryta och kolla efter varje minut för att se om den var klar och det tog totalt 2 minuter då (+ de 3 första minuterna), kanske beror det på hur hög den högsta effekten på mikron är, vår är på 900.

Ni får prova fram er.

Recept: ICA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0