Äppelglögg

Jag skrev tidigare idag att jag kanske skulle göra glögg och senap idag. Nu har jag gjort det, det gick rätt snabbt! jag lät den dra i några timmar, för att det ska smaka bra.  Smuttar nu på den, fick ta liiite råsocker och den smakar rätt bra och den doftar jul!

ÄPPELGLÖGG    Ca. 1 liter

1 liter äppeljuice drickfärdig
1 apelsin
2 kanelstänger
2 stjärnanis
1 bit färsk skalad ingefära
½ tsk kardemummakärnor
råsocker
1 äpple

1. Skär bort det vita av skalet från en halv apelsin. Värm juicen med apelsinskal och kryddor. Låt stå och dra en timme eller längre. Smaka av med råsocker.

2. Skär den andra halvan av apelsinen och äpplet i bitar.

3. Servera glöggen med frukten och t ex mörkt bröd med grönmögelost.

Det blev 3 flaskor och även en plastflaska, som jag inte ville fotografera. Haha, den får vi ha för oss själva. Kommer att dela ut 1-2 av flaskorna. Vi får se.

Recept: Troligen en av ICA´s reklam.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0