Dubbla pepparkakor


FIAS DUBBLA PEPPARKAKOR

Hade lite nougatfrosting kvar och ville inte kasta dem, stod och funderade vad jag kunde göra med dem och kom på att jag hade några köpepepparkakor hemma som jag kunde testa med. Det gick bra! Smakade också gott! Man skulle kunna fylla dem med vilka frosting man vill.

Ger ett recept på ett enkelt grundrecept på frosting.

Vanilj smörkräm

60 g smör
100 g philadelphia
5 dl florsocker
1 tsk vaniljextrakt (eller vaniljsocker)

Vispa smör och philadelphia tills det är ljust och fluffigt. Tillsätt florsocker och vispa till en jämn smet. Och vispa till sist i vaniljen.

Bre dem på baksidan av ena pepparkakan och kläm ihop försiktigt med den andra pepparkakan.

Enkelt men gott! :)

Nu ska jag & grabbarna snart iväg till Jens, Madde och Saga för att äta middag. Ska bli gott och mysigt! Har en del saker med mig, bilder på dem kommer senare ikväll, ifall de hinner läsa bloggen innan vi kommer :). Nicklas följer tyvärr inte med, han var hemma i feber igår och piggnade till idag men stannar helst hemma.

På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0