Oreocheesecakes

Testade denna här kakan igår, den var ganska god. Den som var ovanpå var jättegod, men kakan under blev lite smaklös och det var inget hit för oss, tyvärr. Ska testa med annan kex och samma fyllning, så får vi se hur den smakar. Men den var jätteenkel och snabb att göra. :)

OREOCHEESECAKES
        ugn: 175 grader i cirka 25-30 minuter

12st oreocookies
200g Cream cheese
1 1/2dl gräddfil
3/4dl socker
saft och rivet skal från en lime
2 ägg

Sätt ugnen på 175 graders värme.
Vispa cream cheese och gräddfil mjukt med elvisp, häll övriga ingredienser och vispa till en slät smet.
Ställ pappersformar i en muffinsplåt. Lägg i en oreocookie i botten av varje form.
Häll smeten i formarna ovanpå kakorna och grädda i cirka 25-30minuter. Smeten ska helt ha stelna och inte vara bränd.
Låt svalna och ställ i kylen till servering.

Recept


Kommentarer
Postat av: Lisa

sv: Ni kan ju göra själva muffinsen med annan smak & bara behålla den svarta hushållsfärgen :) Vad roligt, jag har lagt till dig med nu! Hoppas att du har/har haft en bra fredagskväll! Kram

2012-01-06 @ 23:11:59
URL: http://muzicmecupcake.blogg.se/
Postat av: Linda

Tack för tipset. Nu har jag bananer hemma;).

2012-01-08 @ 21:43:22
URL: http://nakit.webblogg.se/
Postat av: Lisa

sv: haha men det är bra, då hittar man recepten lättare också :) Jag samlar mina i en mapp på datorn, i en skrivbok & i en pärm ^^

2012-01-08 @ 22:41:23
URL: http://muzicmecupcake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0