Ge bort presenter - jul

Jag kokte lite alkoholfri glögg och bakade 2 olika småkakor idag. Hade tänkt göra egen fikonmarmelad, men tiden räckte inte riktigt till, så att jag fick ta apelsinmarmelad som fanns hemma istället. Men ska kanske testa och koka fikonmarmelad någon dag.
Det blev 2 olika kakor, knapriga citron - och vallmofrökakor och havrekex.


Vi får se vad de som får dem tycker om presenten. Hade tänkt vänta med att ge dem lite senare, men visste inte hur länge glöggen håller i sig, samt så är det ju trevligt och få något under månaden också. :)

Nu ligger jag i soffan och slappar, är riktigt nöjd med helgen har fått min dos av bakning och att få stå i köket, men jag fick köksförbud i ca en timme för att Nicklas & Edwin bakade pepparkakor, Edwin ville bygga någonting och det fick de göra. Vad det blev, får vi se imorgon, om det nu blev lyckat :). Men det gjorde mig inget att inte få vara i köket. Det var härligt väder idag så att jag och Amy var ute på en härlig långpromenad.

Hugo blev sur på mig för att han säger att det är viktigt med knäck under julen, trodde inte att han hade koll på sådana grejer... Så nu har jag lovat honom att koka knäck någon dag under veckan, eller kanske får Nicklas göra det. Vi får se. :)

Jaa, nu ska jag surfa runt lite innan klockan blir för mycket och jag slocknar här i soffan. :)

Hoppas ni haft en bra helg, det hade vi.

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0