Nyårsafton 2011

God fortsättning på det nya året! Hoppas 2012 blir ett fint och bra år för oss alla!
Vi hade en riktig mysig och lugn nyårsafton igår, min dag började med ett riktigt svettigt nyårsspinning & lite roddmaskinsträning. Riktigt bra träningsavslut på det förra året.
På eftermiddagen fixade jag och Nicklas kalkonen som skulle stå i ugnen i ca 3 timmar och den blev lyckat! Massor med kött över till middagar framöver. Ska nog testa göra en kalkongryta någon dag.
Vi hade en riktig mysig 3 rätters middag, jag och Nicklas klädde upp oss men barnen var inte lika intresserade. Ville inte tvinga dem, vi var ändå hemma hela tiden, Edwin var fortfarande sjuk. Nicklas fick hämta hem mera ögondroppar under förmiddagen.


Det bjöds på 3 rätter, först ut var förrätten. Något som jag blandat ihop själv, blev rätt god! En skinkröra med sweetchilisås som smaksättare.



Kom nu på att dumma jag hade glömt ta bild på den magnifika kalkonen som blev fint efter gräddningen, men det får jag ta nästa gång :) Men här ser ni min mat, det blev hasselbackspotatis, sallad, svartvinbärsgelé, sås och de goda gratinerade tomaterna med ädelost på. Bara jag åt den, den var sååå god! Killarna ville ha pommesfrites istället för hasselbackspotatis, man ska vara nöjd på årets sista dag, så alla var nöjda med maten denna kväll. :)

Visar en bild på de goda ugnsgratinerade tomaterna med ädelost. Åt dem på Stinas student och glömde lite hur man gjorde och vad man skulle ha i, så jag experimenterade lite. Det blev rätt gott!

Senare när jag hade rensat ur kalkonen i några lådor och städat undan i köket, så var det dags för efterrätten - tuiles. Edwin hade hjälpt mig under dagen, han utbrast att den var så lätt att göra! Vi alla gillade den då vi fikade. Det fick bli barnens val av fika, vi tog olika glassar och strössel. Ingen av oss hade likadan smaker, men det var gott! :) Senare på kvällen blev det lite julgodis & färska exotiska frukter och vi mös riktigt med en familjefilm, liten promenad för att rasta Amy & titta på tidiga fyrvkerkerier. Vi såg även lyktor som flögs upp i himlen, de var vackra. Nicklas vill göra likadant nästa år, istället för att tända fyrverkerier, nu får vi se var man kan köpa dem. Amy var inte rädd för fyrverkerierna, jätteskönt!

Barnen orkade vara vakna hela natten, men Hugo var jättenära att somna några gånger precis innan tolvslaget, men piggnade till sen när vi gick ut o tittade på alla fyrverkerier som tändes. Det räckte med att gå ut på vår trädgård, skönt! "Firade" med grannarna som också var ute. Vid 00.30 orkade inte vi mer (eller vi vuxna, för Edwin & Hugo ville titta på en film, han skulle bestämt vara vaken hela natten! :)) Vi somnade på direkten och jag fick mig en riktig underbar sovmorgon i morse, väcktes av en som också sov länge i morse - Hugo. Han verkar nu börja sova länge på morgnarna, vi vaknade lite efter kl 9. Härligt! Idag blir det bara slapp, promenad, pusselläggning & kalkonrester. Blir nog en bra start på året!

Jaha, nu har det börjat snöa ute, ser jag. Får se hur det slutar.

God fortsättning!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jättegott det såg ut. :) Vi åt också en jättegod middag hos svärfld. :).

God fortsättning på er.. Kramar

2012-01-01 @ 12:45:53
URL: http://lillapia.blogg.se/
Postat av: Majja Nordin

så härligt.. ibland kan de vara skönt och bara vara hemma!!! Det har vi också prova på, inte dumt de heller.. :D



God fortsättning.. kram

2012-01-01 @ 17:54:28
URL: http://litenmajja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0