Lillasyster yster 20 år

Igår firade vi Stina som fyllde hela 20 år! Ofttbart att hon redan är en stor och vacker kvinna! Minns henne som liten, såå envis men söööt! :) Nu har hon blivit vacker och en riktig bestämd kvinna som vet vad hon vill/tycker. Det har gett resultat för nu har hon fått jobb som aupair hos en hästfamilj i England! Fick veta det för ett par veckor sedan och hon skulle åka redan tidigt imorgon bitti! Då fick vi ha en födelsedags- & avskedsfest. Det var riktigt trevligt, men ändå så sorgset på något sätt. Hon ska jobba där i ett halvt år, om det går bra. Jag tror säkert att det ska gå bra! :)

Här firades hon, fick en datväska av oss syskonen och sedan fick hon några små personliga presentet. Här hade hon sällskap av Sigge :).

Gull-Saga hos sin gudfar, hon var såååå finklädd i en sööt klänning & lackskor! Så söt! :D

Gull-Sagas personliga present till sin gullfaster. Det var en häfte med söööta bilder på Saga. Kul idé!

Stina fick en liten present av Edwin & Hugo - 4 små gratängformar, kan vara bra om man ska laga något litet till sig själv.

Av mig fick hon en större skyddsängel, den i mitten. Den ska skydda henne i England, om det känns för jobbigt eller tungt. Den ska föreställa hennes storasyster Fia ;).
Jag har blivit sugen på att göra skyddsänglar igen, de är så roliga att göra. Så jag gjorde några med olika kroppar. :)

Jag & svägerskan Madde blev tillfrågade om ville göra snittar och självklart ville vi! Det blev vegetariska goda snittar & tapas. Det är kul att jag och Madde har samma intresse - matlagning & bakning. Hon är rätt duktig i köket! :) Jag gjorde dillpajer, min smördeg med soltorkade tomater, gratinerade champinjoner med smält ost och soltorkade tomater, böndipp och crossister med oliv- & fetakräm. Madde gjorde portobello med god fyllning, gapachos med krutonger, vitlöksmarinerade oliver, ugnsgratinerade zucchini med god fyllning. Glömt om hon gjorde mer, men de var såå goda! Arvid bjöd på goda ugnsrostade potatisklyftor & lax och gott ugnsbröd.

Det halvklara uppdukade bordet. Vi kom dit tidigare för att förbereda & duka inför kvällen.

Saga i sin söta klänning hos sin mamma. Hon var så snäll och go denna kväll. Var rätt trött, att hon vilade en stund och sedan satt hon hos gästerna en stund. :)

Det var en riktig trevlig kväll. Var så trötta när vi kom hem att vi lade oss på en gång, vid ca 23 tiden. :)
Idag hade vi en skön söndag med sovmorgon, pälsvård och långpromenad med Amy, Edwin & Hugo har lekt med sina kompisar och nu tränar Edwin fotboll och jag håller på med att göra middag - köttfärspiroger.

Hoppas ni haft en skön helg!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Mysigt.

Längesedan man se smycken du brukar gör förut :), gör du det fortfarande?

2012-01-23 @ 12:26:53
URL: http://lillapia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Redan 20 år. Tiden går snabbt. He he

Kul att hon ska/är iväg till England. Spännande!!

Kram

2012-01-24 @ 21:00:53
URL: http://Litenmajja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0