Pepparkakshus

Som ni vet, så hade vi bakat pepparkakor för några veckor sedan, men inte hunnit lägga kristyr på dem. Om jag ska vara ärlig, så tycker jag inte det är speciellt roande att lägga kristyr, för då ska man ju sitta och kleta ner pepparkakorna. Jag tröttnar lätt efter en stund och till sist blir det fula dekorationer, men idag gick det bra! :) Hade först sällskap av Hugo, men som de andra barn, så tröttnar man lätt efter en stund och han lämnade mig i sticket... Men snälle Nicklas hoppade in och hjälpte till lite. Edwin orkade inte vara med och det var fullt förståeligt, han var sjuk i feber och det var bäst att ligga kvar i vardagsrummet för att inte sprida ut ovälkomna baciller.

Det blev ännu en liten burk med pepparkakor som inte har kristyr på, man kanske inte vill ha kristyr varje gång.

Vi lade även kristyr på pepparkakshus som snälle Nicklas hade kavlat ut igår. Gjorde även en skål av pepparkakor, ska nog ha pepparkakor i den, lite svårt nu när man har en pepparkaksälskande man härhemma.
Ska göra lite mer jultrevligt med så kallade snö runt om stugorna. Nu när vi inte har snö ute, så får stugorna stå där utan snö de med. :) Nej, men det fixar vi nog imorgon, för nu är det ju den obligatoriska fredagsmyset med hela familjen som gäller. Äntligen är vi alla samlade igen, mycket lääängesedan vi hade det så. Imorgon blir det jobb igen för min del.


Önskar er en riktig trevlig helg & andra advent.




Kommentarer
Postat av: Felicia

Urgulliga hus!!! Helt galet söta :) och en fifflig ide med pepparkaksskål.. Hm kanske ska ta och göra det jag med, men före julafton och servera pepparkakor i skålen på julafton... ja! :)



Blev det beställning av tårta? Du nämnde förut att det var eventuellt en beställning på G?

Hoppas att det blir av så att du får göra tårta du med :)

Kram

2011-12-02 @ 19:58:03
URL: http://bakandemorsa.blogg.se/
Postat av: Josannah

Åhh! Jag trodde först att det var huvudskrona, men nä skål, fiffig ide, ALLT är ätbart inkl. skål. Att man inte har kommit på det tidigare! =) Gillar skarpt med stor hus och stugorna. Ser så mysigt. Ska ni inte ha lite bomull runt om som snötäckt?

2011-12-02 @ 23:54:03
URL: http://nightday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0