Hemkokt jordgubbskräm

Min mamma brukar koka egen jordgubbskräm som smakar sååå gott att jag också måste göra det hemma. Det var inte så svårt som jag trodde. Killarna gillade den jättemycket, ska nog koka fler gånger men inte för ofta, har några påsar i frysen som ska räcka länge speciellt under de långa och mörka månaderna. Det kanske gör så att dagarna går fortare då??? :)
 

JORDGUBBSKRÄM  4 port    

500 g rensade färska jordgubbar  
4 dl vatten  
1 dl socker  
3 msk potatismjöl + vatten      

Dela jordgubbarna och lägg ner i en kastrull. Tillsätt vatten och koka upp. Koka tills bären mosar sig (jag mosade inte jordgubbarna, ville ha bitar av dem). Vispa ner socker och låt det lösa sig. Blanda potatismjöl med lite vatten och rör ner det. Ta kastrullen från plattan när första bubblan syns. Kyl krämen och servera den kall med mjölk.

      Smaklig måltid!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0