Rocky road muffins


Idag fick jag baka igen! :)
I går var jag och fikade med min svägerska & brorsdotter (hon låg och sov gott) på Bara Vara. Det fanns många olika goda kakor att välja på därinne och jag valde rocky roadkladdkaka. Den smakade såå gudomligt god att jag ville baka likadan hemma. När jag kom hem, så letade jag bums efter receptet och hittade några olika som jag mixade ihop och det blev en lyckad sats rocky road muffins! Nu kan svägerskan också få njuta av olika sorts rocky road kakor, hon är nämligen allergisk mot de flesta nötter så det var inte lätt val för henne när hon ska fika ute. Nu kan hon komma hit eller få hem kakor, helt utan nötter! :)

Som jag skrev i bloggen tidigare, så skriver jag ibland inte upp recept. Nu blir det så, men kanske dyker det upp recept lite längre fram. Hela familjen gillade den skapt, jag däremot har inte smakat på kakan än. Det fick räcka igår på stan, men liite smet som kom på händerna fick slickas bort ;)

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ser gott ut :)

2011-10-14 @ 08:56:08
URL: http://lillapia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0