Pepparkaksbiscotti med vit choklad och tranbär

Jag skulle börja julbaka nu, som jag skrev tidigare. Idag blev det denna här biscotti, som smakade rätt gott! Har nu gömt dem för de andra. Blir väl bra för då kan ju bara jag äta upp dem! :)

PEPPARKAKSBISCOTTI MED VIT CHOKLAD OCH TRANBÄR
   Ugn: 175 grader i ca 25 min.

2 1/2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
1/2 msk kanel, mald
1/2 msk ingefära, mald
1/2 tsk kryddnejlika, mald
200 g vit choklad, grovt hackad
1 dl torkade tranbär
2 st ägg
1 2/3dl socker

Vispa ägg och socker vitt och luftigt. Tillsätt övriga ingredienser och knåda ihop till en deg. Dela degen i två delar och forma till långa limpor.
Lägg dem på en bakplåt täckt med bakplåtspapper. Platta ut dem lite lätt med fingrarna. Grädda i 175 grader i cirka 25 minuter.
Ta ut dem och låt svalna i cirka 10 minuter på plåten. Skär dem sedan på snedden i ca 2cm breda bitar.
Lägg tillbaka dem på plåten med ena snittsidan nedåt och låt torka i ugnen i cirka 20 minuter till. Låt svalna helt på galler.

Recept


Kommentarer
Postat av: Anna

Ser så gott ut ska testa här hemma i Sthlm! En fråga.. Torka dem i ugnen menar du väl efter du har stängt av ugnen eller?

2011-11-21 @ 22:44:42
URL: http://nordgold.wordpress.com
Postat av: selin

ohh gott... och det roliga är att vi har en likadan julig låda med lock som på bilden ;) hih kram!

2011-11-22 @ 14:27:22
URL: http://lukenda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0