Hugos fotbollstårta

Hugo ville egentligen från början ha en tårta med en oblat med bild på men det blev lite krångligt då det skulle användas grädde. Jag tyckte det blev för mycket grädde på tårtan, så att Hugo fick kolla inne på internet efter bilder på en fotbollstårta och bestämde till slut en ungefär likadan som jag gjorde. Det blev lite stressigt, men den dög iallafall åt grabben! :) Nicklas fick hoppa in och göra vita streck, jag vet ju inte riktigt hur planen ser ut, haha. Samt så ska man väl samarbeta i köket? ;)

Tårtan sedd uppifrån. Jag blev rätt varm, för jag fick kavla för fullt för att få tårtan bli klar innan kalaset startade, tur så räckte sockerpastan bra. Blev riktigt nöjd! :)

Namnet fästades fast genom att ha penslats med vanligt vatten. Det gick jättebra! Var lite orolig att bokstäverna skulle gå itu eller krångla till, men det gick jättebra!

Hugo fyllde hela 7 år i måndags, min lillstora grabb!
Det blev en färgglad tårta, hade jordgubbsmousse, vitchoklad mousse och sedan hade jag blå smörkräm som jag hade kvar från förra gången :) Var rädd att det skulle synas blått genom sockerpastan, men det gjorde inte det.

Hugo hade kul på kalaset och det kom 11 barn + mina grabbar, så gissa om det var fullt livat härinne i 2 timmar. :) Hugo fick bra presenter och nu myser vi en liten stund medan ett bröd står på jäsning, ska bli gott till kvällsmat ;).

Nu är min lediga vecka slut, nu är det jobb som gäller igen, men snart har vi jul! Härligt ska det bli.

Hoppas ni haft en skön helg och en mysig 1.a advent, trots snön inte kommit än.

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Majja Nordin

Tårtan smakade utsökt!!!

2011-11-27 @ 21:27:36
Postat av: Felicia

Fin tårta! Tur att du har Nicklas som är expert på hur en fotbollsplan ser ut ;)



Om Nicklas inte är hemma någon gång så kan jag rekommendera google :) Det är bra för det mesta när man ska baka eller plugga eller ja allt :)

2011-11-28 @ 09:25:00
URL: http://bakandemorsa.blogg.se/
Postat av: Frida

Vilken fin :)

2011-11-28 @ 10:00:28
URL: http://frallan89.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0