Pepparkaksslott


Jag hade tidigare gjort fina pepparkakshus och några små stugor, och var så nöjda med dem, men tyvärr så verkade inte store pojken vara det. Han ville ha något mer och hade huvudet på sne´och bönade, så att mitt mammahjärta föll, om att bygga något stort och jag frågade Nicklas om han kunde vara snäll och ställa upp nu när han ändå inte hade något för sig. Jag var ju upptagen med att baka och greja i köket! :D

Nicklas ställde upp och då fick de ockupera köket från mig!!! Men tur så var det härligt väder och jag och Amy behövde frisk luft, så vi gick ut på en härlig promenad. När vi kom hem, så doftade det pepparkakor härinne och alla kakorna var gräddade och klara! :) De fick stå och kallna tills idag, Nicklas tyckte han redan gjort mycket igår, haha.

Men iallafall, så satte han igång och klistrade ihop byggen på förmiddagen och jag tror att det kom ut en del svordomar från honom, tur att man inte behövde höra dem och det var nog bäst för barnen att vara i skolan då.
Nicklas brände sig några gånger och byggdelarna ville inte göra som Nicklas ville, så jag fick hoppa in lite och fungera som hållare. Sen var han klar och lät dem stå kvar tills barnen kom hem.

När barnen kom hem, så satte de igång med dekorationen, då fick jag hoppa in igen för att fixa kristyren. Det blev i 3 olika färger och storlekar. Barnen fick fria händer och dekorerade som de ville och nu blev slottet rätt stiligt!

Jag hoppas att Nicklas glömmer allt olyckor som hänt, och vill göra något nytt nästa år igen. :) Vi får se!

Jaa, nu får vi se hur länge slottet står uppe, sådana stora byggnader brukar ju kunna rasa ner... Men tror nästan att barnen blir lite glada för det, för då får de ju äta upp pepparkakorna! :)

Nu är väl pepparkaksbyn tillräckligt bra för att dekoreras mer, såg att man kan göra julgranar av pepparkakor men där orkar inte vi med. :)

Nu är det 12 dagar kvar till julafton, ofattbart! Ska bli mysigt! :) Ville bara skriva det, haha.

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Majja N

Hej hej. JAa jag tittade tidigare Idg just på spisen som du tipsade om. Verkar helt ok!!! Asså tror inte vi kan vänta till efter jul om dom nu skulle ha nån typ av Julrea på vitvaror (skulle ju inte förvåna mig,jag brukar ha otur). Ja jo jag kunde lika gärna ha dragit pinn-jävlarna i ungen ha ha. Middagen tog lite tid och göra. Tur färsen bara ska brynas och inte stekas. Tänka om vi skulle ha söndags stek. Ja då hade de inget blivit någon mat än ha ha.

2011-12-18 @ 20:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0