Julsallad

I år ska vi äta julmat hos mamma och det ska komma fler andra och för att min kära mor med familj inte ska behöva stå i köket och laga all mat till oss allihopa, så har jag valt att ta med köttbullar, prinskorvar och julsallad. Julsalladen är något nytt för mig, men tyckte den verkade spännande och kanske bra för lillsyrran som är vegetarian. Vi får se sen hur den smakar. :)

JULSALLAD

400 g rödkål - fint strimlad
2 apelsiner i bitar
3 röda äpplen i små bitar
3 morötter - grovrivna
30 g rostade hasselnötter - grovhackade <--- jag bytte ut dem till valnötter
1 dl russin <---- jag bytte ut dem till granatäpple
1-2 färska fikon

Dressing:
1 msk grovkornig senap
½ msk vitvinsvinäger
2 msk konc äppeljuice
½ dl rapsolja

Blanda rödkål, apelsiner, äpplen, morötter, nötter och russin eller i mitt fall granatäpple.

Lägg på ett fat eller i en skål. Blanda ihop dressingen och häll den över salladen.
Garnera med fikon.

Smaklig måltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0