Vitchokladpannacotta med passionfrukt

Gjorde denna här gooooda efterrätten som alla gillade. Inte blev det någon bit över, här heller :). Jag tillsatte lite rivet & en bit vitchoklad och den smakade utsökt! Enligt receptet är den för 2 portioner men jag gjorde 3 dubbla sats och det räckte gott och väl till 7 personer. Det räckte också med bara 3 hel passion till dessa 7 glas. Men ni får prova fram er, det beror ju också på hur mycket pannacotta ni vill ha, men jag tycker att vi fick rätt mycket.


VITCHOKLADPANNACOTTA MED PASSIONFRUKT   2 port

2 1/2 dl grädde (vispgrädde eller mellangrädde)
1 msk vaniljsocker
1/2 msk honung
ca 40 g vit choklad
1 gelatinblad

2 st passionsfrukter till garnering

Lägg gelatinbladet i kallt vatten, minst 5 min. Värm resten av ingredienserna i en kastrull tills det nästan kokar.
Ta bort från plattan och vispa ner det urkramade gelatinbladet. Häll i skålar och ställ kallt att stelna (minst 3 timmar).
Toppa med passionsfrukt strax innan servering.

Recept


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0