Bread mix in a jar

Idag var jag hos min goa barndomsväninna, Hedvig, på en riktig god brunch! Måste börja med det härhemma också, kanske på lördag då Nicklas fyller år... Ska kika fram olika läckerheter. Jag tog givetvis med mig lite gott. Hoppas detta här brödet smakar gott, Hedvig. Tog även med en påse nötter och en påse rooibos-te.

BREAD MIX IN A JAR
             1 bröd

1 en-liters fin burk

lite drygt 3 dl grahamsmjöl
½ dl vetemjöl
1 dl rågkross
1 dl solrosfrön
½ dl linfrö
1 tsk salt
1 tsk bikarbonat
torkade tranbär
torkade aprikoser i bitar
hackade valnötter

Skriv på lappen:
½ dl mörk sirap
5 dl fil eller naturell yoghurt

Häll i ingredienserna en efter en i burken, avsluta med frukten och nötterna.

Skriv på en lapp:
Tillsätt 1/2 dl sirap och ~5 dl fil/yoghurt, blanda. Grädda längst ner i ugnen, 175 grader, 90 minuter.

Recept


Kommentarer
Postat av: Anna

Sv: Ja det är tråkigt men sånt är livet! Ja vi är vänner :)

Kan tänka mig det! :D Kram!

2012-01-30 @ 21:49:16
URL: http://annalds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0