Valnötsbröd

Gjorde ett bröd som smakade gott! måste erkänna att jag har börjat äta LCHF mål, inte hela tiden, men försöker nu undvika vissa saker, och jag har sett skillnad! Min mage verkar må bättre och den är inte lika uppsvälld som innan! Det känns jättebra, jag äter inte lika många frukt som förut och undviker potatis, pasta och ris (äter gärna ugnstekta rotsaker, de är så goda, men bara till helger).
Det verkar min mage må bra av. Känner heller inte mig hungrig lika ofta, det brukade jag lätt bli. :) Vi får se hur länge jag fortsätter med det här, haha. Men än så länge känns det bra! :)


VALNÖTSBRÖD - LCHF        1 bröd, Ugn: 175 graders värme i ca. 80 min på nedre falsen

Mixa i mixer (ska bli som mjöl):
4 dl krossat eller helt linfrö (200 g)
2 matskedar Fiber Husk
2 teskedar bakpulver
1½ tesked salt

Lägg i resten av de torra ingredienserna:
1 matsked brödkryddor
4 dl valnötter (ca 150 g)

Rör ner till en jämn smet:
250 g kesella 10%
6 ägg

Sätt ugnen på 175 g och klä en form med bakplåtspapper och
fördela den ganska kompakta degen i den. Grädda i 80 min lågt i ugnen.
Låt svalna och skiva sedan upp i skivor!

Smaklig måltid!

Receptet hittade jag någonstans inne på internet, glömt var...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0