Tips för mindre stressiga morgnar


Har ett litet tips angående gröt som fastnar på botten i kastrullen. Det är ju lätt hänt att det fastnar på bottnet och det är inte så lätt och diska bort på direkten.
Men det ska fungera om ni lägger kastrullen under något kallt underlag, kanske på andra plattorna på spisen, där det är kallt. Eller så häll i kallt vatten och låt stå en stund, då blir det lätt som plätt att diska bort efteråt. Det gäller vilken gryn som helst, lite osäker på om det även fungerar på mannagryn, men prova och se!

Annat tips som jag även har, är förberedelse av frukost. Många skriver och tycker att de inte har tid och slösa sin tid på att fixa frukost på morgonen. Man kan förbereda det genom att hälla t.ex djupfrysta bär i en skål och låta den stå i kylen över natten. Sen är det bara att hälla i fil.

Om man ska äta gröt, så kan man förbereda genom att lägga grynen och torra ingredienser i kastrullen och låta den stå på spisen tills nästa dag. Man kan även skära frukt i bitar kvällen innan, päron & äppelbitar behöver kanske läggas i vatten för att inte bli bruna. Gärna med lock på också. Banan skär jag helst samma dag.

Kläder till barnen fixar jag kvällen innan, så är det bara att klä & fixa frukost på nolltid. Man kan göra mackor och lägga dem i tätslutande lådor och ställa i kylen så att man slipper stå och bre på morgonen. Men det är smaksak, några kanske inte gillar smörgås och liknande som fixats dagen innan.

Bara ett tips för de som är stressade på morgonen, jag känner mig mer lugn och får ro i själen nu på morgnarna när jag gör så.

Har ni fler tips på hur man kan få en mindre stressig morgon? Tipsa gärna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0