Snabba bärkakan

Den här kakan är nog världens enklaste kaka! Man kan ta hur mycket mått man vill, bara att ta samma antal av varje. Sedan är det bara att välja vilken/vilka bär man vill strö över. Receptet fick jag av en väninna, AnnaLo. :) Jag mindes inte temperaturen och tid i ugnen, så jag tog på en ungefär och det gick bra. :) Bra och göra om man väntar oväntat besök. Jättegod att ätas ihop med vaniljglass, eller bara den.


SNABBA BÄRKAKAN              Ugn: 200 grader i ca 10-15 minuter, kolla fram er.

Till denna långpanna vispade jag ihop 4 ägg & 4 dl strösocker. Sedan hällde jag i 4 dl vetemjöl (som jag innan hade blandat med ca 2 tsk bakpulver, men det behövs kanske egentligen inte.) Smeten hälldes på en bakplåtspappersklädd långpanna och slutligen strödde jag över med 250 gram frysta hallon, ni kan  ta vilka bär ni vill.
In i ugnen i ca 10-15 minuter. Sen när den är klar, så låt den stå och kallna lite innan ni skär dem i bitar.

Klart! Enkelt eller hur? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0