Nougatcrisp

Gjorde mera julgodis idag, vet att jag redan gjort för mycket, men det är så kul och gott! :) Testade ett nytt idag som smakade gott! Gjorde ett till godis och imorgon gör jag det sista som är mitt favorit, sen får det räcka! Hoppas jag klarar mig och inte bakar mera framöver, det får bli kakor istället :) Stackars mina pojkar som får äta upp allihopa då jag försöker att inte äta för mycket. Men jag tror de blir glada för det :D


Nougatcrisp

100 g smör eller margarin
4 dl krossad cornflakes
1 dl hackade valnötter
1 msk vetemjöl
1 ½ tsk bakpulver
1 dl Dansukker Ljust Muscovadoråsocker
1 tsk Dansukker Vaniljsocker med äkta vanilj
2 msk Dansukker Ljus Sirap
Topping
150 g Odense nougat

Blanda cornflakes, valnötter, vetemjöl, bakpulver, muscovadoråsocker och vaniljsocker i en skål. Smält matfettet och tillsätt detta samt sirapen och blanda väl. Tryck ut massan i en form 20 x 30 cm. Grädda nougatcrispen mitt i ugnen i 200° i ca 10 minuter. Hyvla kylskåpskall nougat över kakan medan den är varm. Låt svalna i kyl. Skärs i rutor.

Recept: Dansukker

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0