Mina första bakelser



Visar bakelser som jag bakade en gång tidigare. Gud vad svårt men kul det var. :) Skulle egentligen ha börjat med att baka tårta, men ville testa och göra olika dekorationer så att det fick bli bakelser istället, samt kanske lika bra det ändå, för då slipper vi äta för mycket :)

Det var så pillrigt! Svårt och få sockerpastan (den vita) att sitta fint när den lagts på, det är något jag måste träna mer på, men blir nog svårt för jag kan ju inte precis baka en varje dag för att utveckla mig :D Hoppas det blir några tillfällen under hösten så att jag kan öva mer.

Familjen gillade den. Jag hade 2 olika mousse i den - Hallon och mango & passionfrukt. Jättegott!! Överst upp, precis under den vita sockerpastan hade jag fyllt på smörkräm med vaniljsmak. Kul med nya smaker i tårtan.
Blir nog något kul till Hugos födelsedag, om ca 2 månader, får se vad han vill ha på tårtan.


På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0