Fias laxknyte med grönsaker

Man vill väl äta lite extra gott även om man jobbar? Jag tog med mig en bit aluminiumfolie & grönsaker och resten hade jag på redan på jobbet (har egen hylla med mat både i skåpet, kylen och frysen). Sedan mixade jag ihop en jättegod rätt som jag garanterat kommer att äta flera gånger framöver!

FIAS LAXKNYTE MED GRÖNSAKER   1 port. Ugn: 200° i ca 20-30 minuter

Sätt ugnen på 200°. Lägg en tinad lax på en bit aluminiumfolie, du ska kunna "knyta" ihop folien sen, så se till att den är ganska stor.
Häll över 2-3 msk teriyakisås på laxen och skär sedan 5 cocktailtomater i bitar (går oxå bra med vanlig tomat) och en halv röd paprika i bitar och lägg dem på laxen och krydda med fiskkrydda (Smögen), citronpeppar och salt/örtsalt. Knyt ihop folien och lägg den på en ugnssäker form och sedan in i mittersta falsen i ugnen i ca 20-30 minuter.

Serveras med ris, bulgur eller quinoa.

Smaklig måltid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0