Macarons



Bild: google
                                                                                                              ´
Det är inte så enkelt att göra macarons!! Jag kämpar på, det gick bättre idag tack vare macarons ugnsplatta som jag beställde hem, den underlättade hela baket MEN jag glömde smörja silikonplattan, trodde man inte behövde göra det, men tydligen så måste man det. Det blev jättefina ljusrosa macarons som sedan tyvärr fastnade på silikonplattan..

Fyllningen var god - med vitchoklad med lite limesmak, den blev snabbt rinnig efter en kort stund. Men nu har den stelnat igen i kylen, vi får vänta och se hur den smakar imorgon. :)
Ska iaf göra nytt försök en annan dag.

Nu ska vi iväg o hämta Edwin som är på halloween-klassfest i skolans matsal. Kul för honom.
Jag, Hugo och Amy hade fredagsmys tillsammans en liten stund, ska nog fortsätta med det sen när Edwin hämtats hem.


Kommentarer
Postat av: Cicci

Halloj! Åh, jag blir så glad när folk som jag inte vet läser min blogg kommenterar :) Var ju tvungen att kika in din blogg då också och det var ju inte som att mitt sötsug försvann direkt ;)

Jag har alltid varit mäkta fascinerad av teckenspråk och har, så fort jag fått chansen/kommit i kontakt med någon som kan det, frågat om olika tecken och hur man säger det och det. Har länge tänkt gå kurser i det men aldrig riktigt som sagt fått tummen ur. Nu är det så att min ena syrra jobbar som assistent på en skola åt elever som har ex adhd autism och vissa kan inte prata utan använder sig av mkt tecken. Så hon börjar bli en riktig fena på det och det har ju bara gjort mig ännu mer peppad, så hon har också sökt kursen. Hoppas VERKLIGEN att vi kommer in :D



Ha suttit och kollat in UR's "kurser" i teckenspråk. Tycker det var väldigt lärorikt :)

Kram på dig!

2011-10-28 @ 22:02:28
URL: http://howdowegetsomean.blogg.se/
Postat av: Cicci

Oj vad långt det blev :p

2011-10-28 @ 22:02:59
URL: http://howdowegetsomean.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0