Fyllningar till mina småtårtor

Nu har jag, barnen och deras kompisar provsmakat tårtorna. Det blev lyckat! Barnen gillade dem skapt, att de tog 2 portioner av varje :) Jag gillade dem jättemycket, var rätt förvånad över att vissa smaker smakade tydligt, som t.ex min egen blandning av psylliummousse. Den smakade verkligen tydligt. Nästa gång ska jag se till att ha lite gelatinpulver, men tyckte idag att det nästan inte behövdes när de hade stått i kylen sedan igår, men det behövs nog för det var sårt och fylla lite extra på tårtorna. Men jag ska testa och se om det är något skillnad med att ha gelatinpulver i.
Längst upp på båda hade jag mitt smörkräm som jag gjorde tidigare, det fanns mycket kvar av den, så att jag frös ner dem i några delar.

Fyllningar till den rosa tårtan (börjar längst ner)
Chokladfudgeglasyr
Geléhallonmousse (jag spritsade grädden med lite av en flaska med flytande smak, som man kan blanda i sprit eller glass)
Nötkrokantmousse (den lilla vita förpackningen i plast med god nötkrokant i)
Hallonmousse

Blev en bra smak kombination tyckte jag.

Fyllningar till den blommiga tårtan (börjar längst ner)

Chokladfudgeglasyr även här också, det blev mycket över trots jag minskade på receptet till 3 delar. Ändå finns det mycket kvar, bra och frysa in tills nästa gång. Verkligen rätt god glasyr.
Psylliummousse
Gräddkolemousse - (jag spritsade grädden med lite av en flaska med flytande smak, som man kan blanda i sprit eller glass)
Päronmousse

Blev även en bra smakkombination här med.
Kul och testa olika fyllningar, får se vad det blir nästa gång.

Nu står de i kylen och väntar på att bli smakade av Nicklas. Sen ska de nog frysas in, om det nu finns plats i den lilla frysen i kylförrådet, haha.

Smaklig måltid!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0