Fias exotiska marmeladrutor

Hade jag inte fått nog av godistillverkning igår?? :D Ville testa med juice så det fick bli exotiska marmeladrutor idag. Gick rätt bra!


FIAS EXOTISKA MARMELADRUTOR

2 dl koncentrerad exotisk juice
3 dl vatten
ca 3-3,2 dl syltsocker

1. Koka upp juice och vatten.
2. Häll i syltsocker och låt den koka i ca 10-15 min eller tills den verkar ganska seg, glansig och får en hinna som fastnar på kantens sida.
3. Häll upp marmeladen i en form, ca 15x20 cm. Låt den stå ca 2 timmar att stelna.
4. Stjälp upp marmeladkakan på sockrat papper och skär den i lagom stora bitar. Rulla dem i socker.
Förvara marmeladen i kylen.

Smaklig måltid!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jaa!!! Ta med några polkisar ikväll!! :)

2011-10-08 @ 16:10:09
URL: http://sosia.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Ja visst det är en fin present :). Hoppas att du kommer hittar det :).



Hmm det ser härligt färg ut men jag tror inte jag är förtjust i det men smaka gör jag gärna :).

2011-10-10 @ 11:15:11
URL: http://lillapia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0