Choklad - fyllda med överraskningar


FIAS GE BORTS PRESENT; CHOKLAD -  FYLLDA MED ÖVERRASKNINGAR

En bra geborts present som jag själv experimenterat ihop :)

Det blev några olika praliner & tryfflar med olika smak i.

Praliner fyllda med:
- båda vit- & mörkchoklad - "marmorerade praliner"
- krossade peps i (chokladkulor med mintsmak inuti)
- geléhallon
- Fias lemon curdfrosting - blev över från mini citroncupcakes som jag gjorde förra veckan

Tryfflar fyllda med:
- vitchoklad & kokos men utan florsocker
- mörkchoklad-tryffel med chilipulver & citron flingsalt.

Sedan dekorerade jag några praliner med lite vit choklad. Jag vet inte vilken som innehåller peps och så. :)

Det var kul och testa olika, den med lemon curdfrostingen blev lite svårt att lossna ur formen, eftersom den var ganska skör så att den gick itu lätt, men några lyckades jag få ur formen och Edwin den marmorerade pralinen tror jag det var och han tyckte sämst om den vita tryffeln. Lustigt att de gillar så olika!

Vi får se vad Jens & Madde tyckte om dem, om nu de ska smaka dem. :)

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0