Glöggmingel 2011

Igår hade vi en riktig mysig glöggmingel med våra vänner, det kom många familjer med barn! Det blev rätt trångt och varmt härinne, vi hade också tänt tusentals ljus. Men det var jättemysigt och alla hade trevligt. Barnen lekte bra ihop och Amy var i början lite orolig, att hon fick vila en stund i vårt sovrum men sedan ville hon vara med oss.
Vi bjöd på en massa gott, och det finns över idag till lunch. Helt perfekt! :)
Tack för att ni kom! Tack för de fina blommorna och presenterna. Ska nog tända ljuset ikväll, Y, det kommer dofta jul härhemma ikväll.

Vi fixade maten nästan hela dagen igår och snälle Nicklas hjälpte också till. Kvällen har gått fort, Jag försökte hinna prata med alla och tror att jag har hunnit göra det.

Vi bjöd bl.a på:

Julkryddade nötter


Snabba rullen

Ädelostformar

Fias smördeg med soltorkade tomater och rucolasallat

Layered chocolate cake

Apelsin- & pepparkakscheesecake

Idag är det lördag igen och imorgon är det dags för 3.e advent (redan?!) och nu ser vi framemot julafton!
Nu är Nicklas, barnen och deras kompisar på Lek & buslandet och leker (kanske inte Nicklas). Jag sitter här o slappar en stund, ska strax ut och promenera med Amy. Blir skönt med en riktig lugn helg, men ska nog stå i köket o testa något nytt. Får se om jag lyckas med det ;).

Vad händer i helgen för er?

Trevlig helg & 3.e advent om det inte kommer ett inlägg imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0