Stora kanelbullar

Passade på och bakade kanelbullar idag inför Hugos födelsedag. Jag gjorde egen fyllning av kesella vanilj, det blev lyckat! Hade bara lite socker i pga kesellan var redan sötad. Jag struntade i att ha pärlsocker på de flesta.


Stora kanelbullar 30 st

50 g jäst för söta degar
5 dl Arla Ko® mjölk
150 g rumsvarmt smör
1 tsk salt
1 dl strösocker
2 tsk stött kardemumma
13-14 dl siktat dinkelmjöl eller vetemjöl special

Fyllning:
150 g rumsvarmt smör - jag tog kesella med vaniljsmak istället.
1 dl strösocker - jag tog lite av rörsockret istället.
2 msk malen kanel - jag uteslöt den då jag tog kesellan

Garnering:
1 äggula
1 msk mjölk
1 krm salt
1/2 dl råsocker

(Receptet hittat på Arla)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0