Snabb kladdkaka

Gjorde en kladdkaka till killarna för jag tyckte det var synd om dem som får stanna hemma idag när jag ska iväg och äta på Indigo med min mamma & lillasyster ikväll.

Ojoj, vad god den smakade, riktig kladdig var den och jättesnabbt att göra. Nu har killarna något gott att äta ikväll

SNABB KLADDKAKA  4-6 pers, ugn: 150 grader i ca 20 minuter.

3 dl  strösocker
2 st  ägg
2 msk  cacao pulver
1 tsk  vaniljsocker
1 krm  salt
75 gram  smör
2 dl  vetemjöl

Garnering
1 msk  florsocker

1. Sätt ugnen på 150 grader.
2. Smörj en bakform(ca 20 cm i diameter) och pudra över lite vetemjöl.
3. Rör ihop strösocker, ägg, kakao, vaniljsocker och salt. Rör ner smält smör och blanda i vetemjöl till sist. Bred ut smeten i bakformen.
4. Grädda mitt i ugnen i ca 20 min. Låt kakan svalna och pudra över lite florsocker.

Enkelt eller hur? :)

Recept: Tasteline

Smaklig måltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0