Silviakaka

Gjorde denna här jättegoda kakan till mamma, som hon ska sälja på hästtävlingens café i helgen.


SILVIAKAKA           ca 30 bitar Ugn: 175 grader i 20-25??? min

6 st  ägg
6 dl  socker
3 dl  vatten
6 dl  vetemjöl
6 tsk  bakpulver
200 gram  smör
2 dl  socker
2 st  äggulor
4 tsk  vaniljsocker
2 dl  Kokos

1. Vispa ägg och socker riktigt poröst, tillsätt vattnet, mjölet och bakpulver.
Häll i en långpanna, 20x30 cm.
2. Grädda i 175 g i 15 minuter i nedre delen av ugnen. ----> Jag fick ha den i ugnen i längre tid än 15 min, kanske 25-30 minuter. Ni får kolla efter 15 minuter.
3. Smält smöret och tag av kastrullen från plattan, rör i socker, äggulor och vaniljsocker.
4. Bred detta över den avsvalnade kakan och strö kokos över.

Receptet hittade jag inne på Tasteline.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0