Ge bort-kakburk


 

I lördags var jag på en riktig kul 30 års fest, där vi skulle klä ut oss i 20-eller 30-tals kläder. Det var jättekul, inte lätt och hitta kläder men jag vann ett bud på Tradera och klänningen satt rätt bra på mig :).
Vi var några tjejer som delade på presenten till Sofia, hon ska till New York snart och vi gav henne pengar i valutan dollar och jag ville ge något personligt också, så jag kikade i en kul bok som jag precis fått hem. Hittade en passande present till henne, den är en klassisk amerikansk gå bort-present som kallades för Cookies in a jar. Jag fick ändra lite på den för att ha känt Sofia i nästan 29 år, så vet jag ungefär vad hon gillar/inte gillar, så bytte jag ut nötterna & russinen till mini marshallows & grovhackade chokladbitar. Ska bli spännande om det blir lyckat! Hon har lovat att bjuda mig på en kakbit. :)

Detta hittade jag i boken, Gott att ge bort från författaren Linneá Seidel.




Kommentarer
Postat av: Tina

Vilken bra ide! med färdig recept i en burk smart!

2011-09-26 @ 23:09:38
Postat av: Claudia

Kul idè :D

2011-09-26 @ 23:59:36
Postat av: natty

Kul m sån present!!hur gör man sen med den?nyfiken :)

2011-09-27 @ 05:01:59
URL: http://natty.blogg.se/
Postat av: Sofia

Det ska bli så spännande att baka dem sen! :) Klart att jag sparar en bit åt dig ;) Om Kristian inte snor alla bara... hehe! Kram!

2011-09-27 @ 21:55:41
Postat av: Sofia

Det ska bli så spännande att baka dem sen! :) Klart att jag sparar en bit åt dig ;) Om Kristian inte snor alla bara... hehe! Kram!

2011-09-27 @ 21:55:45
Postat av: Fia

Sofia; :) Se till att gömma den riktigt ordentligt. Men påminn mig så att den inte hinner bli gammal :D



KRAMMM!!

2011-09-27 @ 22:14:10
URL: http://edwugo.blogg.se/skafferiet
Postat av: Felicia

Åh vilken härlig present och så personlig då man kan anpassa efter vad personen tycker om!



Ska verkligen ge bort en sådan present någon gång :)

2011-09-27 @ 23:59:57
URL: http://bakandemorsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0