Fias lövbiffswok & couscous

Även om man har halsont, så behövs det mat i kroppen. Gjorde en egen variant av wok

Fias Lövbiffswok         4 port.

Bryn 4 skivor lövbiff som strimlats till bitar i en wok- eller stekpanna och häll sedan i halva påse frysta thai-wokgrönsaker. Man kan ta färska morötter, broccoli, paprika och gröna bönor, men idag orkade jag inte.
Sedan gör man en egen woksåsblandning av ca 0,5-1 dl teriyaki, 0,5 dl sweetchilisås, 2 msk köttfond och 2 msk citronsaft. Jag tog ungefärlig mått, ni kan ta ungefär lika mycket och det är bara att smaka av om det behövs mer eller mindre i såsen. Krydda även med lite ingefära, salt & peppar. Häll i blandningen i pannan och låt dem puttra ihop en stund. Serveras med ris eller couscous.

Det blev jättegott, även om jag hade ont i halsen så gick det att få ner maten utan problem, så hungrig som jag var. :) Nästa gång ska jag nog testa med cashewnötter i.

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0