Fias baconlindade köttfärsbiffar


FIAS BACONINLINDADE KÖTTFÄRSBIFFAR

Lägg 500 g. köttfärs i en bunke och pressa i 2 vitlöksklyftor, 1-2 tsk sambal oelek, salt & peppar. Blanda ihop och gör avlånga biffar av dem.
Jag gjorde 2 alternativ

Alternativ 1:
Jag gjorde en grop i bollarna och lade i min philadelphiaostsblandning som bestod av 100 g. philadelphiaost & 1 pressat vitlök man kan ta sambal oelek istället för vitlöken. Förslut sedan biffen och linda den med ett halvt baconskiva varje biff.
 
Alternativ 2:
Linda bara ett halvt baconskiva direkt på det avlånga biffen utan fyllning i.

Gjorde även några bacon som jag penslade med med philadelphiaostfyllning & rullade ihop.

Grilla på grillen!

Gotteligott blev det.

Smaklig måltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0