Vegetarisk lasagne med morot och keso


VEGETARISK LASAGNE MED MOROT OCH KESO
          4 port.   Ugn: 225° i ca 40 min.
3 morötter, ca 300 g
2 gula lökar
2 pressade vitlöksklyftor
1 msk Arla smör-&rapsolja
1 förp krossade tomater, ca 500 g
1/2 dl chilisås
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
1 tsk paprikapulver
1 tsk torkad oregano
ev socker
500 g KESO® cottage cheese
15 lasagneplattor
2 dl Arla Köket riven ost gratäng

Sätt ugnen på 225°. Skala morötter och lök. Riv morötterna grovt och finhacka löken. Fräs morötter, lök och vitlök i smör-&rapsolja några min. Tillsätt krossade tomater, chilisås och kryddor. Koka på svag värme  ca 15 min. Smaka av och tillsätt ev mer kryddor och lite socker om tomatsmaken är för syrlig. Ta grytan från värmen och rör ner cottage cheese. Varva sås och lasagneplattor i en smord ugnssäker form. Avsluta med sås och strö över riven ost. Grädda i nedre delen av ugnen ca 40 min

Recept: Arla.

Smaklig måltid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0