Kakbullar

Idag har killarna höstlov och fritids har stängt, så de är hemma med mig en stund och sen kommer Nicklas hem för att jag ska kunna jobba kväll idag. Hugo ville baka något med mig, och jag var inte sen med att säga nej ;). Vi kollade runt lite och jag kom på att det fanns en kaka som jag var nyfiken på, tur så ville Hugo också testa att baka den. Vi experimenterade lite med pärlsockret genom att färga dem. Det gick jättebra!
Kakorna påminner lite om mandelkubb på utseendet. Men smakar nog inte likadant, för denna här kakan innehåller inga nötter. Killarna får smaka sen till fikat. :) Blir det över, så hoppas jag att de kan frysas in till Hugos kalas om ungefär en månad, om det nu finns kakor kvar ;).

KAKBULLAR
    Ca 30 st    ugn: 225 grader i 10 minuter

2 st ägg
200 gram smält smör
2 dl socker
2 tsk vaniljsocker
6 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
pärlsocker till garnering
 
Blanda ihop alla ingredienser till en deg.
Rulla till runda bullar och doppa dessa i pärlsocker.
Lägg på bakplåtspappersklädd plåt och grädda mitt i ugnen i 225 grader i 10 minuter

Recept


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0