Jag tävlar med i Månadens söt sak

Jag är med och tävlar hos Söta saker. Vi får se hur det går. Första gången jag deltar i bloggerskans tävling. Kanske inte sista gången, vi får se:)

Mitt bidrag för oktober: Marmeladrutor i olika smaker, jag tog 3 olika smaker - hallon, exotiska frukter och päron med lite ingefärskrydda i.


MARMELADRUTOR I OLIKA SMAKER

Recept för hallonmarmeladrutor hittar ni här
Recept för exotiska marmeladrutor hittar ni här
Recept för päron & ingefärsmarmeladrutor hittar ni här

Klipp sedan ut en hård liten mall och dölja den med aluminiumfolie eller något fint överdrag och lägg dit
några marmeladrutor och förslut den med en bit cellofan & fint snöre och skriv Marmeladrutor på en lapp.´

Regler för att delta med i månadens tävling:
1. Baka, safta, sylta eller laga något på temat GE BORT före den sista oktober, blogga om det och länka hit.
2. Skriv en kommentar här nedan och länka till ditt blogginlägg.
3. När månaden är slut sammanställer jag alla presentbidrag i en enda stor bloggpost tillsammans med era bilder och länkar till era inlägg (glöm inte att säga till om ni av någon anledning inte vill ha era bilder med i slutposten).

Här kan du läsa mer om Månadens sötsak.

Smaklig måltid!

 


Kommentarer
Postat av: Felicia

Vad roligt med såna tävlingar! Hoppas att ditt bidrag vinner ;)



Ja, du måste testa tryffelkakan, så gott och sött! och fett he he.



Såg att du köpt boken om hur man gör figurer, vilken bok är det?

Kram

2011-10-12 @ 06:17:42
URL: http://bakandemorsa.blogg.se/
Postat av: Felicia

Då får jag kolla efter en bok med information om hur man gör figurer. jag har hittills gjort för egen hand, tycker att jag lär mig bättre då :) Kan dock vara roligt att ha en bok om fantasin skulle stå stilla.



Jag har aldrig köpt färdig pulver till fyllningar, har sett dem i tårtbutiken men det är mkt godare att göra själv. då vet man exakt vad man har i sina fyllningar. Så jag kan varmt rekommendera dig att göra det själv. Ikväll börjar jag på en av de tre tårtor på beställning, har så bra idéer så jag hoppas de ser ut exakt som mina idéer ;)

Kraaam

2011-10-13 @ 07:54:08
URL: http://bakandemorsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0