Glaserade mördegskakor


Hugo ville baka lite idag, så vi testade att göra glaserade mördegskakor. Det blev lyckat, Hugo älskade dem. Blir nog en av kakorna till hans kalas om cirka en månad.
Hugo ville glasera själv, så det fick han göra, jag fick testa på vissa. Det var inte lätt, men kul hade vi :)


Mitt i allihopa, så råkade jag ut för en liten olycka i köket. Jag råkade nudda på hushållsfärgs flaskan så att den rann ut. Den rann på min nya fina kokbok & min hand så att de blev helt blåa! :( Men så kan väl hända i köket, nu ser man att man har använt sin nya kokbok :D. Tur så går det fortfarande att läsa den, den har blivit ännu mer färgglad :). Nu har jag lärt mig en läxa - stäng korken så fort flaskan inte används...

Smaklig måltid!

Kommentarer
Postat av: Tina

Åh sånt olyckor kan hända lätt i köket! måste bara fråga var hittar du söta formar till kakorna? härliga färger och så ser de så goda att man vill äta upp dom :D

2011-10-23 @ 21:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0