Frukost = bästa stunden på dagen


Jag älskar att äta frukost!
Ser alltid framemot det på morgnarna. Det spelar inget roll om det är yoghurt eller någon sorts gröt som jag själv kokar.

Jag klarar inte av dagen om jag inte får en riktig frukost.

Visar nu en bild på en av mina olika variant av frukost :) Det är inte alltid jag äter samma frukost varje morgon.

Ena frukosten kunde bestå av
1 dl Dinkelflingor som kokats med 2 dl vatten, 0,5-1 msk krossade linfrö, ca. 0,5 tsk kanel och så lite av blandade frön av solrosfrön, pumpakärnor och pinjenötter och några frysta hallon. De får kokas ihop en stund. Jag kokar hellre den för att den inte ska bli en klibbig gröt om den kokas i mikron. 
Sedan hälls den i en skål och sedan smaksätter jag den med mjölk, päron, gojibär, psylliumfrön och till sist pudrar jag med lite ingefärspulver.
Många ingredienser va? :) Det kan bli mindre (eller lite mer) vissa dagar, beroende på tid och suget :)
Till den dricker jag rött te med smak av lingon & blåbär. Såå gott!!


Jag brukar variera gryn, det kan vara rågflingor, fiber havregryn, blandade gryn eller så dinkelflingor.

Min yoghurtfrukost får jag berätta om en annan dag, brukar oftast äta den till helgen då jag är ledig, eftersom jag tycker att gröten gör att jag orkar mer när jag jobbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0