Fias Lemon curd praliner

Idag medan Edwin hade fotbollsmatch och Hugo var ute och lekte med sin klasspolare, L., så passade jag på att göra några praliner. Det var ganska svårt, men det är ju bara att öva på och det är så kul. Jag visste inte vad jag ville ha för smak, men var sugen på citron och kom på att jag hade en flaska lemon curd i kylen så jag testade lite nytt och det gick rätt bra!

Nästa gång får jag se till att det inte blir för tunnt på sidorna så att fyllningen rinner ut, men för att vara första gången så borde jag vara nöjd! :)
Ännu mer nöjd var jag när Edwin utbrast; Sååå god! Finns det mer?
Hehe, jag fick gömma dem i kylen, Nicklas ska ju få smaka lite imorgon när han kommit hem. Sedan kommer de att stå i frysen. Snart börjar den bli fullt.... Får se hur jag får göra. Jag tycker ju om att baka, och smakar gärna lite men sen är jag inte lika sugen på dem längre. Bra är det ju, men frysen spränger snart. Vill heller inte låta barnen äta för mycket sötsaker, vad Nicklas gör, bryr inte jag mig om. Han är vuxen nog för att bestämma själv, så han får inte skylla på mig om kläderna börjar sitta trångt. Haha.

Jaa. Det blir inget recept av denna pralin, för det tog tid, samt så är det kul med lite hemligheter ;) Men att den innehåller lemon curd, vet ni nu. :)

Får se vad nästa bak blir.... Tror iallafall inte jag bakar något imorgon. Ska bort på middag på tisdag, så kanske det blir något bak då istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0