Chokladscones

Skönt och vara ledig nu igen. Dagen började bra - började med ett svettigt morgonspinning på 30 minuter och sen fortsatte jag på en annan cardiomaskin en stund till. Efter när jag hade solat & duschat så var det massagestolen som gällde. Härligt med ryggmassage, ni måste komma och testa den!
Sedan hann jag med en långpromenad med Amy i solen och när barnen hämtades hem tillsammans med varsin kompis, testade jag chokladscones. Den var inte som jag hade trott - lite torrt men barnen gillade den, det är det viktigaste :)
Nu ska jag strax fixa middag, som Hugo "beställt", vad det är, får ni se senare i kväll om jag lägger upp det i bloggen. Håller och bakar lite annat nu också under tiden. Ni får se idag eller imorgon vad det är.

CHOKLADSCONES
   8 st kakor eller 2 plattor    ugn: 200 grader i ca 15 min

8 dl vetemjöl
2 msk bakpulver
1 tsk salt
2 dl turkisk yoghurt
1 st ägg
1 msk honung
50 gram smör
50 gram choklad

1. Blanda mjöl, bakpulver och salt i en skål.

2. Rör ihop turkisk yoghurt, ägg och honung i en annan. Tillsätt detta
i mjölblandningen och hacka smöret i småbitar. Hacka chokladen. Arbeta
ihop allt till en deg.

3. Smörj en muffinsplåt och gör åtta små bullar av degen. Lägg dem i
muffinsplåten och grädda mitt i ugnen ca 15 minuter i 200 grader.

Har man ingen muffinsplåt går det ju lika bra att göra traditionella
scones, d.v.s. platta ut degen till två runda kakor som snittas så att de kan
brytas i fyra bitar vardera.

Recept


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0