Lövbiff teriyaki

Gjorde dennna här goda maträtten som killarna ska äta till middag idag. Det blev min lunch idag, sen ska jag ut med Amy en stund innan nattpasset på jobbet kallar på mig. Imorgon är jag äntligen ledig igen över helgen. Ska på stan med mina håriga grabbar, som äntligen gått med på att klippa sig. Sedan blir det mys hemma. :)

LÖVBIFF TERIYAKI

Strimla 400 g. lövbiff och bryn den tillsammans med lite olivolja i en wokpanna.
När den är välbrynta, häll i 200 g eller mer (hade inte noga koll på dosen) wokade grönsaker. Låt dem värmas upp tillsammans med köttet. Krydda med svartpeppar. Häll sedan i 3-4 msk teriyakisås och ca 2 msk sweetchilisås. Låt grytan värmas upp en stund.

Om du vill ha den lite tjockare, så strö över lite maizena.

Serveras tillsammans med ris och grönsaker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0