Saftglögg

Idag när vi julfikade lite, så drack jag och Nicklas en jättegod saftglögg! Den var såå god att vi nästan gjorde slut på en flaska! Trodde inte den skulle smaka jul med dessa kryddor som har lagts till, den smakade verkligen riktigt juligt! Får se om jag kokar mer under veckan, har en flaska kvar och sedan även de andra glöggen som jag kokat tidigare.


SAFTGLÖGG    1 liter

1 liter färdigblandad svartvinbärsdryck (helst ett mindre sött alternativ än saft)
2 dl strösocker <--- jag tog bara 1 dl pga saften var söt
4 kanelstänger
15 g pomeransskal
ca 20 kryddnejlikor

Häll svartvinbärsdrycken i en kastrull och tillsätt resten av ingredienserna. Koka upp och rör tills allt socker har lösts upp.
Sänk värmen och låt glöggen sjuda på svag värme utan lock i 30 minuter.

Sätt på locket och låt glöggen stå och dra med kryddorna, gärna över natten.
Sila bort kryddorna och häll upp i flaskor. Och varför inte låta en kanelstång få följa med ner i flaskan som dekoration?

Recept: Ur boken, Ge bort av Linnéa Seidel

Kommentarer
Postat av: Majja

Låter gott.

Jag har svara på ditt inlägg i min blogg.

Glömde skriva att de blev samma som eran men vi fick inte... Läs vidare i min blogg alltså svaret. ;-)

2011-12-19 @ 22:46:26
Postat av: Maria

Du har så bra receptblogg med bildresultat och recensioner, då man blir me sugen att testa flera recept! Fortsätt så :)

2011-12-20 @ 08:36:23
URL: http://mippy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0